Els alumnes del cicle formatiu d'Automatització i robòtica industrial han treballat en un robot que interactua i juga amb l’espectador.
Estudiants de Formació Professional de Grau Superior han desenvolupat una aplicació per a un braç robotitzat dispensador de monedes de xocolata, que busca aproximar la robòtica als més petits. Aquest projecte, que s'ha treballat durant els últims sis mesos al cicle d’Automatització i robòtica industrial, compta amb un sistema Bluetooth a través d'un control remot que es dirigeix des d'una tauleta.
El robot s'ha dissenyat per facilitar l'ús i la interacció de qualsevol usuari, el seu sistema d'ús és molt senzill. El braç robotitzat detecta al jugador gràcies a un sensor de presència i realitza un moviment ràpid en forma de tres possibles figures geomètriques a l'atzar que es projecten sobre una base blanca amb l'ajuda d'un làser.
Després de la realització d'aquesta acció, en la tauleta apareixen les tres possibles solucions, entre les quals el jugador ha d'encertar la correcta. Si l’endevina, el robot li dispensa una moneda de xocolata; i si falla, li indica la resposta correcta i el convida a marxar.
L’aplicació ha estat creada per nou alumnes de segon curs del Grau Superior d’Automatització i robòtica industrial i l’any passat la van presentar al YoMo, la versió per a estudiants del Mobile World Congress i al Saló de l’Ensenyament. L’any vinent els alumnes del cicle continuaran treballant en el projecte, el repte és seguir actualitzant el robot i connectar-lo per wifi perquè es pugui adaptar millor a les necessitats de la indústria.
El disseny d'aquest sistema forma part del treball per projectes del cicle amb l’objectiu desenvolupar projectes reals per fomentar la capacitat dels estudiants de treballar en equip, solucionar els reptes de la indústria basats en la recerca i fomentar la seva participació en projectes reals.